torsdag, december 01, 2005

Feber x2 och 100$ laptop



Det
finns ett antal sidor jag kollar varje dag, två av dem är Macfeber och Prylfeber.

Nu har någon med lika mycket htmlkunskap som de flesta i min klass (ta inte illa upp ;) ) gjort en sida som kompinerar dessa på ett primitivt men bra sätt.
Se resultatet här

Egentligen bord ejag vara sur för att jag inte kom på detta själv, men det orkar jag itne avra just nu, det är ju trotsallt jul.

En annan bra sak är att den så kallade 100 dollars-laptopen är på gång!
För er
som itne vet vad det är så är det ett välgörenhetsprojekt som riktar sig till barn i U-länder. De som utvecklar produkten är MTI (USA) tillsammans med FN. Riktigt bra tycker jag!
Till er som vill ha en äckligt billig (och ful) laptop, så kan även ni köpa denna dator för dubbla priset (200$)

Det här ska dock inte blandadas ihop med ett liknande projekt, som går ut på att ge laptops till arbetslösa och låginkomsttagare, helt gratis!
Det är dock inte för välgörenhets skull, utan för att det kommer att finnas ca 10 snabbknappar till projektets sponsorer.
Företagets som driver detta räknar med att gå med vinst, ska bli kul att se om de klarar av det...

Menmen, sen finns det ju en betydligt enklare väg att gå om man vill ha en gratis bra laptop, gå på Berzan
(Te) , John Bauer eller ITG!




PS. Knäckta dataläraren igen idag :D Moahaha
PS igen. Nya FireFox är här
PS åter igen. Jag borde nog dela upp mina blogginlägg nästa gång :P

1 Comments:

At 10:48 fm, Anonymous Anonym said...

Yo!.. Vem kan den grymme personen vara som gjort feber-sidan.. ? ??.. Jaja, själv har jag båda två som aktivt bokmärke i firefox, då ser man ju direkt om det är något läsbart ;).. Hörs dö!

 

Skicka en kommentar

<< Home