torsdag, december 08, 2005

Creative borde anställa riktiga designers

I veckan så släpptes Creatives nya mp3-spelare, Zen Vision M. Enligt mig ett nästan fånigt plagiat av Apple iPod G5, jämnför själva:



Tycker nästan det börjar bli töntigt med detta fenomen, att alla tillverkare härmar Apple.
Visst jag tycker iPods just nu är de bästa och snyggaste mp3spelarna, men det vore kul att se något annat också, inte bara dessa look-a-like fast ändå inte (om ni fattar vad jag menar). Nuförtiden så ser de flesta HD-spelarna ut som iPods (undantag: iAudio). När kommer tillverkarna att fatta att om man gillar iPod's design så köper man en iPod, ingen wannabe-spelare!!! (Nu blev jag lite småarg ;) )

Nåväl, om vi nu ska ta och ställa iPod G5 mot väggen lite för att se vad Zen Vision har att erbjuda :)

Storlek: Tjockare än iPod G5, i övrigt samma dimensioner
Filformat som stöds: Här tar Creative hem segern! Vision stöder bla DivX och xvid
Batteritid: Creative har bättre batteritid än 30GB version av iPod G5, men sämre än 60GB versionen.
Menysystem: Här har Creative plagierat en hel del, de har till och med samma batterimätare :O

Finns en del till att nämna men det orkar jag inte just nu... :P

Knorr: Go Apple!